Radionica – Pozicija i uloga žena u turizmu u XXI. Stoljeću

Povodom otvaranja ljetne turističke sezone 2019. godine JU „Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca“ organizira radionicu pod nazivom „Pozicija i uloga žena u turizmu u XXI. stoljeću“ koja se realizira u sklopu projekta „Podsticajno okruženje za socijalno poduzetništvo i turizam za žene u Bosni i Hercegovini“ sa slovenskom agencijom PINA.

Radionica će se održati u četvrtak 25.4.2019. godine sa početkom u 15:00 sati u konferencijskoj sali Hotela turist 98 u Jajcu.

Gost radionice je gđa. Marija Vukoja, MA, menadžerica restorana Hajdučke vrleti i suosnivačica Udruge Visit Blidinje te dobitnica nagrade za najboljeg mladog menadžera u Bosni i Hercegovini za 2017.godinu.

Radionica je otvorenog tipa.

READ MORE

Rihelj: Dobra priča prodaje turističku destinaciju, treba je znati ispričati

U okviru konferencije Apriori Turizam 2019. koja se po drugi put organizuje u okviru mostarskog Sajma gospodarstva, svoje predavanje održao je i Goran Rihelj, vlasnik portala HRturizam.hr koji je govorio o važnosti i značaju brendiranja destinacije.

Kao najvažnijim smatra da je priča ono što prodaje destinaciju, treba je znati ispričati.

“Svjetski brendovi danas ne prodaju proizvode, prodaju priču, emocije, tako je i u turizmu. Trebaš prepoznati koja je tvoja priča, šta sa njom želite postići i to je već korak ka uspjehu i postignutom cilju. Storytalling – Pričanje priča je danas svjetski fenomen, na njemu se sve temelji. Priča prodaje – trebate je napisati i znati ispričati.”, kazao je Rihelj.

Rihelj je definirao turizam kao spoj emocija i priča.

Kazao je da se taj primjer najviše vidi u promociji hotela. Svaki hotel promovira sobe, bazene i sve drugo što nude, a vi kao turista sjećat ćete se samo emocija ne baš paravana u hotelu ili nečeg sličnog.

“Autentična priča oduvijek je bila i bit će u samoj esenciji turizma. Motivi putovanja su upoznavanje i doživljaj novih načina i kulture življenja, a ne nikakvih kopija ili već viđenih stvari. Ključ za uspješno brendiranje turističke destinacije leži u preciznom određivanju turističkog proizvoda koji ćemo graditi, razvijati i u skladu s tim brendirati, a ne obrnuto.”, kazao je Rihelj.

Kazao je da je Turistički klaster Hercegovina najbolja stvar koja se dogodila i da smo po tome daleko ispred Hrvatske koja ima veliki nedostatak u pojedinačnom brendiranju destinacija bez zajedničke strategije.

“Mi se mučimo i ne gledamo širu sliku jer apsurdno je da Dalmacija nije jedinstveni turistički brend, stranim turistima prvi pojam destinacije je država, zatim turistička regija ili brend pa tek onda grad. Strani gosti ne vide naše nevidljive županijske i gradske granice, važan je samo kvalitetan sadržaj, doživljaj i priča”, rekao je.

 

Rihelj je kazao da su u Hrvatskoj prodavali sunce i more bez strateškog razvoja turizma i turističkih destinacija te gradili smještajne kapacitete.

“Sad imamo izazove kad želimo produžiti turističku sezonu da traje duže od dva ljetna mjeseca. Turistički klaster Hercegovina u startu je definirao Hercegovinu kao jedan brend, što znači da ste korak ispred nas i sada polako, ali pametno, treba slagati cijelu priču. Važan je samo kvalitetan sadržaj i priče koje bude emociju i doživljaje.”, kaže Rihelj.

Pojasnio je da i Hercegovina ima „more“ a to je Međugorje. Mišljenja je da tu priču treba znati prezentirati i na malo drugačiji način kako bi se turisti zadržali i duže nego što to sada rade.

Posebno je istakao značaj sinergije i međusobnog turističkog povezivanja.

“Sinergija je jako bitna, jedan čovjek ništa ne može. Trebate se uvezivati, dijeliti goste, preporučivati. Recenzija je bitna, na to utiče sadržaj, stvarajte ga i dijelite između sebe.”, kazao je.

Naglašava da osnovu brenda čine ljudi, ne logo, ne reklama.

“Ako ljudi koji rade nisu zadovoljni ili ne doživljavaju svoj posao kao nešto što treba da doprinese nečem dobrom i pozitivnom onda od toga nema ništa. Ljudi su vaši najveći promotori. Ne smijete zaboraviti i kvalitet jer je on ono što prodaje priču, dajte najbolje, nadmašite i sebe. Usluga mora vrhunska tj. kvalitet i to je garant uspjeha.”, kazao je Rihelj.

U svom zaključku je kazao da je BiH na jako dobrom putu kao svjetskoj destinacijskoj mapi i da na tome treba raditi konstantno, treba znati prepoznati kako želimo pozvati ljude i u tom smjeru se razvijati i brendirati.

I.M. / akta.ba

READ MORE

Djelatnici JU “Agencija Jajce” sudjelovali na konferenciji Apriori Turizam 2019. u Mostaru

 

Destinacijski turizam i njegov razvoj u fokusu konferencije Apriori Turizam 2019

“Razvoj destinacijskog turizma” tema je stručne Konferencije Apriori Turizam 2019. koja se danas, drugu godinu za redom, održava u Mostaru u okviru Mostarskog sajma gospodarstva.

Konferencija je na jedno mjesto okupila 23 predavača i panelista koja će kroz 2 panela i 9 uvodnih izlaganja govoriti o temama iz oblasti razvoja destinacije a prije svega o onima koje su postigle sjajne rezultate u lokalnim sredinama.

Gosti predavači su ugledni i priznati stručnjaci iz svijeta turizma iz BiH, Crne Gore, Hrvatske i Slovenije.

Josipa Terzić Rezić, direktorica agencije Apriori, prisutnima je kazala da se ove godine premašio broj kako učesnika panelista tako i samih tema koje će se obraditi na ovoj konferenciji. Posebno je istakla važnost ljudi koji su se okupili oko ove teme jer su prepoznali značaj tematike koja treba da donese promjene u razvoju naše zemlje.

Kazala je da je jedan od glavnih ciljeva konferencije umrežavanje stručnjaka i praktičara iz svijeta turizma s ciljem zajedničke saradnje i razmijenjivanja iskustva o uspješnim primjerima iz oblasti razvoja destinacijskog turizma u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Sloveniji.

Na konferenciji je učešće uzelo i preko 120 osoba iz privatnog i javnog sektora iz turizma, te predstavnici visokoškolskih institucija

Stjepan Primorac, predsjednik Turističkog klastera Hercegovina, otvorio je konferenciju kazavši da je ovo jedinstvena prilika da se predstave uspješne turističke priče na osnovu kojih će se stvarati neke nove.

Veselko Čerkez, ispred Ureda predsjednika Vlada HNK je kao stratešku granu razvoja Vlade HNK izdvojio turizam. “Mi sa našom jedinstvenom ponudom imamo i imali smo šta ponuditi novoj vrsti turista. Vlada je prepoznala turizam kao razvojnu granu turizma i naša misija je županiju pretvoriti u još prepoznatljiviju, kako u regionu tako i u svijetu. Radimo na stvaranju dugoročnog razvitka ovog sektora, kako kroz promociju destinacija tako i kroz razvoj Aerodroma Mostar uvođenjem niskotarifnih letova”, kazao je Čerkez.

Teme koje će se prezentirati su razvoj destinacijskog management, primjena tehnologije virtualne stvarnosti u oblasti kulturnog turizma, razvoj pustolovnog turizma, razvoj strategije razvoja gastronomije na primjeru Slovenije i brojne druge zanimljive teme primjenjive na području Bosne i Hercegovine.

Uvodno predavanje na konferenciji održao je Goran Rihelj, vlasnik portala HRturizam.hr u kojem je govorio o važnosti i značaju brendiranja destinacije. Kazao je da je pričao ono što prodaje destinaciju, treba ju znati ispričati.

Turizam je definirao kao spoj emocija i priča. Kazao je da je Turistički klaster Hercegovina najbolja stvar koja se dogodila i da smo po tome daleko ispred Hrvatske koja ima veliki nedostatak zbog pojedinačnog brendiranju destinacija bez zajedničke strategije.

Programom Konferencijom su planirani i B2B sastanci koji će male i velike turističke agencije i stvoriti preduslove za dogovaranje poslova, ali i saradnju između ključnih sektora privatnog, javnog i visokoškolskog.

Organizatori konferencije su Apriori BH – Agencija za profesionalno usavršavanje i Turistički klaster Hercegovina, pod pokroviteljstvom dr. sc. Nevenka Hercega, predsjednika Vlade Hercegovačko-neretvanske županije/kantona.

I.M. / akta.ba

Na konferenciji su sudjelovali i direktor JU “Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca”, mr. sc. Anto Brtan, te stručni savjetnik za ekonomski i turistički razvoj i predsjednik Upravnog odbora Agencije Huso Hadžić. Bila je ovo prigoda iz prve ruke čuti iskustva eminentnih stručnjaka iz oblasti turizma iz BiH i susjednih zemalja, te ostvariti kontakte s nekima od njih radi buduće suradnje.

READ MORE

JU “Agencija Jajce” sponzorirala nabavku novih dresova najmlađim selekcijama NK Metalleghe BSI

Nogomentni klub Metalleghe BSI iz Jajca u proteklih deset godina postojanja i nastupa u različitim ligama Bosne i Hercegovine, te na međunarodnim turnirima u susjednim zemljama, jedan je od najvažnijih promotora našega grada. 

Potencijal sporta, a posebno nogometa i ovog kluba kao najorganiziranijeg i najbrojnijeg u Srednjoj Bosni, kao sredstva u promociji turističkih potencijala Jajca, prepoznala je JU “Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca”.

 

 

Uspješna suradnja nadograđena je novim promotivnim iskorakom. Naime, JU “Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca” je za najmlađe natjecateljske selekcije Kraljeva sponzorirala nabavku novih sportskih garnitura u kojima će naše buduće nogometne zvijezde nastupati u narednom periodu.

Direktor Agencije Anto Brtan danas je uručio opremu kapetanima pretpionirske i pionirske selekcije Kraljeva Josipu Ćosiću i Pavelu Pršlji, uz želju da im donese sportsku sreću ove nedjelje na utakmicama u Bugojnu.

Kraljevski grad i Kraljevi uspješna je simbioza koja će, nadamo se, i u narednim godinama biti još učinkovitija i raznovrsnija.

 

Metalleghe BSI / Agencija Jajce

READ MORE

Jajce se priprema za ljetnu turističku sezonu: Vraćaju se skokovi sa vodopada

JU Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca predstavlja na 22. Međunarodnom sajmu privrede u Mostaru 2019 turističke potencijale grada Jajca zainteresiranim posjetiteljima, a u sklopu zajedničkog izložbenog prostora koji je osigurala Vlada KSB JU Agencija.

“Prije svega promoviramo spomenike, dakle, proglašene nacionalne spomenika kojih sada u Jajcu ima 30. Želimo ih predstaviti ne samo u Bosni i Hercegovini, već i svijetu, a Mostarski sajam nam je dobra prilika da se predstavimo široj publici”, izjavila je za Akta.ba Ivana Papić, stručni saradnik za turizam.

Dodaje da Agencija puno ulaže u promociju turističke ponude, te da se su prisutni na regionalnim i svjetskim sajmovima i te prezentacije su urodile plodom.

“Svake godine posjećujemo Beograd, Ljubljanju, Berlin, posjetili smo i Istanbul i Dubai, a rezultati se osjete svake godine jer se broj dolazaka turista povećava iz godine i godinu”, ističe ona.

Dodaje da nacionalne spomenike Jajca vikendom, trenutno, posjećuje oko 1.000 ljudi, što predstavlja ohrabrenje da bi predstojeća turistička sezona mogla biti dobra.​

Osim bisera turizma, Vodopada i Plivskih jezera, turisti najviše interesa pokazuju za razgledavanje srednjovjekovne tvrđave, Katakombi, Muzeja Drugog zasjedanja AVNOJ-a, kao i Zavičajne etno zbirke smještene u zaštićenoj gradskoj jezgri.

Napominje da su u toku pripreme za ljetnu turističku sezonu čiji se vrhunac očekuje u 7. i 8. mjesecu.

“Uskoro će biti organizovano zvanično otvaranje ljetne turističke sezone, koja će biti održana kroz okrugle stolove, prezentacije, dok će tradicionalni sajam STEP biti premješten i trajat će tokom cijele sezone”, govori naša sagovornica.

Govoreći o pripremama za predstojeću sezonu, najavljuje radove koji će omogućiti održavanje skokova s vodopada u Jajcu, koji su prošle godine bili otkazani zbog nanosa pijeska i mulja u korito bazena i nedovoljne dubine za skok.

“Trenutno su u toku pripreme za njegovo čišćenje kako bi sve bilo spremno za ovogodišnje skokove”, ističe ona, dodajući da će uskoro biti objavljen i javni poziv .za radove na čišćenju korita ispod vodopada.

Pod pokroviteljstvom Općine Jajce ova turistička institucija je do sada organizirala pet sajmova turizma i eko-proizvoda u Jajcu, Međunarodne skokove s vodopada Plive, brojne izložbe te jedinstvenu manifestaciju “Dani srednjovjekovlja”.

S.B.
(akta.ba)

READ MORE

JU Agencija se predstavlja na 22. Međunarodnom sajmu privrede u Mostaru 2019.

Jučer 9. travnja svečano je otvoren dvadeset drugi Međunarodni sajam gospodarstva – Mostar 2019. koji će u pet dana trajanja okupiti izlagače iz tridesetak zemalja svijeta iz svih oblasti gospodarstva.

Svečanost otvaranja okupila je brojna domaća i inozemna izaslanstva političkog, gospodarskog, društvenog, kulturnog i vjerskog života, među kojima su bili predsjednik Srbije Aleksandar Vučić, ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Republike Hrvatske Darko Horvat, predsjedatelj Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH Dragan Čović, ministar financija BiH Vjekoslav Bevanda, predsjednik Federacije BiH Marinko Čavara itd.

Zemlja partner ovogodišnje manifestacije Narodna Republika Kina, kojoj je ovo drugo partnerstvo na mostarskoj gospodarskoj izložbi, predstavit će svoje gospodarstvo, ali i bogatu kulturu.

Mostarski sajam, jedna od najznačajnijih i najposjećenijih gospodarskih manifestacija u regiji, održavat će se do 13. travnja u Slobodnoj zoni Hercegovine, na 30.000 četvornih metara zatvorenog i otvorenog izložbenog prostora.

U sklopu zajedničkog izložbenog prostora koji je osigurala Vlada KSB JU „Agencija“ predstavlja turističke potencijale grada Jajca zainteresiranim posjetiteljima, pored toga značajnu ulogu imaju i brojni susreti i sastanci sa drugim partnerima, turističkim agencijama i institucijama s kojima JU“ Agencija“ gaji dugogodišnju suradnju.

READ MORE

Novi direktor Zavoda za zaštitu spomenika boravio u radnom posjetu Jajcu

U radnom posjetu javnoj ustanovi “Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencija grada Jajca“ jučer je boravio novoimenovani direktor Zavoda za zaštitu spomenika mag. arh. / pov. Ante Vujnović sa savjetnikom arh. Robertom Stergarom.

Direktor Agencije mr. sc. Anto Brtan izvijestio ih je o aktivnostima Agencije i planovima na zaštiti nacionalnih spomenika u Jajcu, ali i problemima s kojima je Agencija suočena u svome radu. Skupa su obišli nacionalni spomenik “Graditeljska cjelina Stara osnovna škola (Niža muzička škola)” na kojem je u tijeku sanacija i adaptacija financijski potpomognuta sredstvima Federalnog ministarstva kulture i sporta.

Posjetili su i Crkvu sv. Marije sa Zvonikom sv. Luke (pretvorena u Fethija odnosno sultan Sulejmanovu džamiju 1528.), Katakombe te Hram boga Mitrasa. Direktor Agencije upoznao ih je s gorućim problemima kada je u pitanju zaštita ovih nacionalnih spomenika i njihovo tekuće održavanje.

Gosp. Vujnović je kazao da je Zavod za zaštitu spomenika institucija koja se prvenstveno brine za zaštitu nacionalnih spomenika na prostoru Federacije BiH te da su u okviru svojih redovnih aktivnosti odlučili posjetiti i neke od najvrijednijih spomenika u Jajcu.

Naglasio je kako je ovim posjetom utvrđeno da Agencija u Jajcu odgovorno upravlja nad povjerenim nacionalnim spomenicima u okviru svojih redovnih aktivnosti, a opet unutar svojih mogućnosti.

Dodao je da postoje realne potrebe djelovanja – sanacije na pojedinim lokalitetima kao što je zgrada Financija, upravna zgrada Agencije (prostor depoa) i okolnih potpornih zidova, te da se u skoroj budućnost mora pristupiti izradi elaborata sanacije dijelova unutrašnjeg prostora katakomba koji su jedinstven primjer podzemne sakralne arhitekture na prostoru Bosne i Hercegovine.

Na kraju radnog dana posjetili su i Mlinove na rijeci Plivi, gdje su obišli radove koji su u tijeku na rekonstrukciji pješačkih staza oko ovog nacionalnog spomenika. Sredstva za tekuće održavanje ovog nacionalnog spomenika osigurala je Općina Jajce što su naši gosti posebno pohvalili i istaknuli kao odličan primjer brige lokalne zajednice na očuvanju i zaštiti nacionalnih spomenika.

READ MORE

Obavještenje povodom neovlaštenog izvođenja radova u zoni nacionalnih spomenika

Radi sve veće učestalosti izvođenja građevinskih, tehničkih, arheoloških i drugih  radova u zonama koje uživaju najviši stepen državne zaštite (kategorija nacionalni spomenici i zaštićena kulturno-povijesna i prirodna dobra), bez prethodne pribavljene suglasnosti i odobrenja nadležnih službi na nivou Federacije Bosne i Hercegovine, ovim putem Vas obavještavamo da ste dužni postupati prema zakonskim propisima prije izvođenja bilo kakvih radnji koje mogu oštetiti nacionalne spomenike ili dovesti u pitanje njihovu zaštitu.

Prema Uredbi o uređenju gradilišta, obaveznoj dokumentaciji na gradilištu i sudionicima u građenju (Službene novine Federacije BiH,br. 48/09 i 75/09), građenje građevina ili izvođenje pojedinih radova na građevini i drugim zahvatima u prostoru iz nadležnosti Federacije BiH može obavljati samo pravno lice koje je registrirano za obavljanje te djelatnosti i koje posjeduje ovlaštenje Federalnog ministarstva prostornog uređenja.

JU“ Agencija za kulturno – povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca“ statutom i djelatnostima koje su propisane radom javne ustanove, prema članu 13. obavlja stručne poslove koji se odnose na prikupljanje informacija i analizu podataka za adekvatnu zaštitu, obnovu, rekonstrukciju i prezentaciju kulturno-povijesne i prirodne baštine kao i monitoringa stanja spomenika i spomeničkih vrijednosti radi potreba nadležnih službi.

U skladu s tim, potrebno je obavijestiti  JU „Agencija za kulturno – povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca, prilikom priprema za izvođenje gore navedenih radnji.

 

Kontakt informacije:

JU „Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca“ 
ul. Sv. Luke 15 
tel: (0)30 658 268 
mail: [email protected] 
www.agencija-jajce.ba

READ MORE

Turistička ponuda Jajca predstavljena na “Meet Up Sarajevo”

Grad Sarajevo je od 28. marta/ožujka do 1. aprila/travnja 2019. bio domaćin 1. Međunarodnog sastanka tour operatera “Meet Up Sarajevo”.

Na istom sastanku sudjelovala je i JU “Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turstičkih potencijala grada Jajca”.

Više od 200 agencija iz više od 100 država s područja Bliskog istoka, Azije, Evrope, regiona, SAD-a i drugih zemalja imali su svoje predstavnike na ovom događaju u organizaciji Grada Sarajeva i JP Sarajevo d.o.o.

Riječ je o jednom od najznačajnijih susreta turističkih radnika do sada te o velikoj promociji turističkih potencijala Bosne i Hercegovine i Sarajeva.

Tokom dvodnevne konferencije turistički radnici iz cijelog svijeta imali su priliku upoznati se s potencijalima, aktuelnom situacijom i razvojnim projektima kako zemlje tako i grada. Cilj je pružiti priliku i lokalnim turističkim djelatnicima da unaprijede poslovnu saradnju i povećaju tržišno učešće u turističkoj industriji.

READ MORE

Poziv za turističke vodiče

JU „Agencija“ u sklopu svojih redovitih priprema ljetne turističke sezone 2019. vrši uspostavljanje turističkih proizvoda koji će biti uključeni u turističku ponudu za ovu sezonu. U sklopu navedenih aktivnosti je pružanje usluga turističkog vođenja za pojedinačne ili grupne posjete a s ciljem stručne i profesionalne prezentacije destinacije. Ovim putem JU „Agencija“ poziva sve certificirane turističke vodiče na suradnju.

Pozivaju se turistički vodiči da se jave u JU „Agenciju“ ured za turizam i promociju s ciljem potpisivanja Ugovora o posredovanju u skladu sa Odlukom o uspostavljanju Službe turističkih vodiča za 2019. godinu.

Na temelju Ugovora o posredovanju turistički vodiči će biti angažirani na obavljanju usluga turističkog vođenja sukladno certifikatu izdanom kod Federalnog ministarstva okoliša i turizma. Detaljne informacije zainteresirani mogu dobiti na broj 030 659 166 ili putem mail-a [email protected]  ili u prostorijama JU “Agencije“.

READ MORE
CroatiaBosniaEnglishGermanDutchTurkeySaudi ArabiaItalyPoland