HUSO HADŽIĆ: TEŠKO JE U SVIJETU NAĆI MANJE MJESTO PO POVRŠINI I BROJU STANOVNIKA SA VEĆIM TURISTIČKIM BOGATSTVOM!
Teško je bilo što izdvojiti jer sve je vrijedno i važno-priroda, zelenilo, šume, dvije rijeke /Pliva i Vrbas/, Vodopad usred grada, povoljna klima itd.
Kulturno-povijesnu baštinu čine prirodna /od Boga data/ bogatstva i mnogobrojno materijalno naslijeđe iz prethodnih 17-18 stoljeća koja su nam ostavili u amanet naši prethodnici.
Ipak, Vodopad sa prirodnom okolinom i Veliko i Malo plivsko jezero, između kojih se nalazi 20 Mlinčića koji su nacionalni spomenik i koji su stari preko 400 godina, su rijetkost u svijetu a ne samo u Bosni i Hercegovini. Najznačajnije povećanje broja turista je u ovoj godini jer je njih preko 100.000 ove godine posjetilo Jajce.
Jajce ima puno objektivnih razloga i mogućnosti da bude pod zaštitom UNESCO-a. Mnogi spomenici stari od 400-1.700 godina, samo jezgro starog grada, ostavština različitih kultura, pisana multikulturalna povijest/historija stara 618 godina itd.
Učimo od onih koji su duže u ovom poslu. Učimo kako treba raditi ali i kako ne treba raditi. Utisci su da smo na pravom putu i da možemo još bolje i još više jer Jajce je,u svijetu rijetka turistička destinacija koja pruža ogromne mogućnosti u razvoju turizma.
Moj sugovornik je rođen 06.03.1955. god. u Jajcu /selo Pšenik – 4 km od grada/. Osnovnu i srednju školu završio u Jajcu, a Ekonomski fakultet u Beogradu 1979. godine. Diplomirao na temu analiza, planiranje i organizacija poslovanja.Od tada cijeli radni vijek radi u privredi.
Važniji poslovi koje je obavljao do rata:
10 godina rukovodio svim ekonomsko-finansijskim poslovima u jednoj velikoj firmi sa 750 zaposlenih
cijeli rat proveo u BiH.
Poslije rata:
Jedan mandat direktor Agencije za razvoj malih i srednjih preduzeća u SBK sa sjedištem u Travniku / 12 općina u kantonu/
4,5 godine direktor jedne banke
Od 01.06.2013.godine direktor Agencije
Kada je osnovana Agencija i s kojim temeljnim ciljem?
HADŽIĆ: Agencija je osnovana 2007. godine Odlukom Općinskog vijeća Jajce s ciljem očuvanja prirodne i kulturne baštine i razvoj turizma u Jajcu.
Koji sadržaji čine kulturno-povijesnu baštinu Jajca?
HADŽIĆ: Kulturno-povijesnu baštinu čine prirodna /od Boga data/ bogatstva i mnogobrojno materijalno naslijeđe iz prethodnih 17-18 stoljeća koja su nam ostavili u amanet naši prethodnici.
A šta biste izdvojili iz bogate prirodne baštine?
HADŽIĆ: Teško je bilo što izdvojiti jer sve je vrijedno i važno-priroda, zelenilo, šume, dvije rijeke /Pliva i Vrbas/, Vodopad usred grada, povoljna klima itd. Ipak, Vodopad sa prirodnom okolinom i Veliko i Malo plivsko jezero, između kojih se nalazi 20 Mlinčića koji su nacionalni spomenik i koji su stari preko 400 godina, su rijetkost u svijetu a ne samo u Bosni i Hercegovini.
Jajce i njegova okolina podobni su za mnoge sportske aktivnosti. Koje od njih su postale internacionalnog karaktera i koliko participiraju u ukupnoj turističkoj ponudi Općine?
HADŽIĆ: Jajce je poznato po sportu- nogomet, rukomet, košarka, kajak i kanu, sportski ribolov itd. Velike su mogućnosti za sportske aktivnosti. Moram potsjetiti da je na Velikom plivskom jezeru 1963.godine održano Evropsko i Svjetsko prvenstvo u kajaku. Ove godine je održano državno prvenstvo u kajaku. Isto tako, ove godine je održano i Svjetsko prvenstvo u Flaj fišingu. Svi ovi sportovi sve više participiraju u bogatoj turističkoj ponudi koju Jajce nudi na domaćem i svjetskom tržištu turizma.
Kako stoje stvari sa smještajnim kapacitetima Jajca i njegove regije? Zadovoljavaju li potrebe turističke potražnje – po obimu i kvalitetu?
HADŽIĆ: Obzirom da se iz godine u godinu sve više razvija turizam u Jajcu, sve više nam nedostaju smještajni kapaciteti i po obimu i po kvalitetu.Već su nam neophodni viskorangirani hoteli i drugi ugostiteljsko-turistički objekti.
Koliko je kulturno-historijskih spomenika bilo skrnavljeno ili potpuno uništeno za vrijeme agresije na R BiH 1992-1995? Koliko ih je do sada obnovljeno?
HADŽIĆ: Mnogi objekti su bili potpuno uništeni, prije svega vjerski, a neki su bili devastirani i oštećeni. Većina njih je obnovljena ili ponovo izgrađena. Ipak još ima značajnih spomenika koje treba obnoviti a tri nacionalna spomenika treba ponovo izgraditi. Jajce danas raspolaže sa 28 nacionalnih spomenika pod zaštitom države BiH.
Ne potcjenjujući druge segmente prebogate kulturno-povijesne i prirodne baštine Jajca, Plivski vodopad je nešto, ipak posebno i jedan od simbola tog grada. Da li turisti najviše posjećuju upravo taj jedini vodopad na svijetu koje je u samom centru grada ili je posjeta i Vodopadu i drugim sadržajima otprilike – ravnomjerna?
HADŽIĆ: Vodopad je, po mišljenju stručnjaka, star preko 10.000 godina i jedan je od rijetkih koji se nalazi u centru grada. Svaki turista koji dođe u Jajce uglavnom prvo posjeti ovaj divni Vodopad. Jeste, Vodopad je najposjećeniji jer on je, sa svojom okolinom, posebna turistička destinacija i posebno je atraktivan za fotografe, slikare i ostale umjetnike.
Koliki prosječan broj turista posjeti Jajce tokom godine, posljednje dvije-tri godine, naprimjer?
HADŽIĆ: Broj turista zadnje tri godine se stalno povećava. Najznačajnije povećanje broja turista je u ovoj godini jer je njih preko 100.000 ove godine posjetilo Jajce. Na nekim spomenicima povećanje posjeta je i preko 50% / Tvrđava, Katakombe, Mitrej koji potiče iz 2/3 stolječa, Etno muzej/.Ipak, iako smo zadovoljni posjetom, naše ambicije su dostići predratni nivo kada je Jajce posjećivalo preko 250.000 turista godišnje.
Zašto bi Jajce trebalo biti na Listi svjetske bastine – UNESCO i šta mislite koji su razlozi da do danas nije na istoj? Ko treba da se uključi u borbu za svrstavanje tog grada na listu UNESCO-a?
HADŽIĆ: Jajce ima puno objektivnih razloga i mogućnosti da bude pod zaštitom UNESCO-a. Mnogi spomenici stari od 400-1.700 godina, samo jezgro starog grada, ostavština različitih kultura, pisana multikulturalna povijest/historija stara 618 godina itd., itd…
Mi u Jajcu vršimo pripreme za donošenje Odluke za ponovnu aplikaciju za UNESCO obzirom da je prethodna povučena iz objektivnih razloga.
Nedavno su radnici vaše Agencije posjetili neke turističke destinacije u susjednoj Hrvatskoj. Šta je bila svrha posjeta i kakvi su utisci?
HADŽIĆ:U ukupnom razvoju Agencije, poseban akcenat dajemo ulaganju u kadrove, u naše radnike. Posjećuju sve važne seminare, sajmove i druge edukacije. Mi posjećujemo sve što je značajno za nas i naše osposobljavanje za još bolje rezultate. Učimo od onih koji su duže u ovom poslu. Učimo kako treba raditi ali i kako ne treba raditi. Utisci su da smo na pravom putu i da možemo još bolje i još više jer Jajce je,u svijetu rijetka turistička destinacija koja pruža ogromne mogućnosti u razvoju turizma.Teško je u svijetu naći manje mjesto po površini i broju stanovnika sa većim turističkim bogatstvom.
(jajce-online.com)