VODOPAD U JAJCU OSMI OD 20 MOGUĆIH BRENDOVA BOSNE I HERCEGOVINE

Njemačka organizacija „Friedric Ebert“ ponudila je jučer u Banja Luci smjernice na koji način Bosna i Hercegovina treba brendirati 20 stvari po kojima zemlja može biti prepoznatljiva u svijetu, prenosi bh. novinska agencija Patria.

Za stručnjake iz „Friedric Ebert“ organizacije u top 20 bosanskohercegovačkih brendova može ući sarajevska Baščaršija, Stari most u Mostaru, Međugorje kao jedno od najpoznatijih katoličkih svetišta u svijetu, piramide u Visokom.

Među bh. brendovima može se naći i hrana poput livanjskog i travničkog sira, banjalučki i sarajevski ćevapi.

Od prirodnih ljepota BiH može brendirati Neretvu, Kozaru i Sutjesku, olimpijske planine, vodopad u Jajcu, kanjon rijeke Vrbas.

BiH može brendirati i neka imena ljudi poput Ive Andrića, Antuna Branka Šimića, Branka Ćopića.

Iz organizacije „Friedric Ebert“ predlažu da BiH brendira i Sarajevo Film Festival, stećke, samostane, džamije i manastire, Troju u Gabeli, sevdalinke, a od kompanija koje mogu biti prepoznatljivi bh. brendovi predložili su tuzlansku sol i vina Žilakva i Blatinu.

Arheolog Semir Osmanagić rekao je ranije za agenciju Patria kako je BiH mala zemlja, ali da ima dvije svjetske atrakcije: Bosanske piramide i svetište u Međugorju, piše NAP.

 

izvor: nap.ba

READ MORE

Kako stranci vide našu zemlju – Videorazglednica iz Bosne i Hercegovine

Zahariz Khuzaimah, putujući fotograf i pustolov iz Malezije koji biciklom putuje svijetom, nedavno je posjetio Bosnu i Hercegovinu.

U toku svoje dvosedmične posjete našoj zemlji Zahariz je napravio seriju predivnih fotografija, snimio je film o životu u Cazinu, a ovaj put nam donosi još jedan uradak – videorazglednicu iz Bosne i Hercegovine u kojoj možete vidjeti snimke iz Sarajeva, Mostara, Jajca, Bihaća, Cazina i drugih mjesta.

“Prije posjete nekoj zemlji preferiram da ne pravim nikakve planove niti istraživanja, nemam nikakva očekivanja i volim da se iznenadim. Ipak, moja kratka posjeta BiH ispala je odlično. Vidio sam toliko mnogo predivnih mjesta, zanimljivog historijskog znamenja, prijateljski nastrojenih i iskrenih ljudi, a hrana je veoma dobra i jeftina”, kazao nam je Zahariz.

Od 2010. godine Zahariz je na biciklu proputovao više od 20.000 kilometara, a posjetio je Kinu, Mongoliju, Kazahstan, Kirgistan, Island, Škotsku, Švedsku i Norvešku.

Ovom fotografu se Bosna i Hercegovina mnogo dopala, a u nedavnom razgovoru za Klix.ba je kazao kako BiH namjerava posjetiti u proljeće naredne godine, kada planira snimiti film o našoj zemlji.

Izvor: Klix.ba

READ MORE

NAPRAVI LOGO AGENCIJE I OSVOJI 500 KM

Cilj konkursa je izrada logotipa za Javnu Ustanovu „Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca“ i da pronađe kvalitetno, originalno i jednostavno rješenje logotipa, primjenljivo na svim savremenim sredstvima poslovne i vizualne komunikacije.

 

Jedan kandidat može učestvovati sa više prijedloga. Konkursni rad treba da sadrži logotip vektorskog fortmata. Idejno rješenje treba da ima kolor i crno-bijelu varijantu sa punim nazivom ( JU Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca), ispisanim latiničnim pismom kao i englesku verziju gore navedenog.

Konkurs je otvoren do 10. maja 2015.

Konkursni rad poslati na [email protected]Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli. , u jepg i png formatu.

Rad koji bude odabran za zvanični logotip JU „Agencije za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca“ bit će nagrađen sa 500,00 KM.

 

Agencija zadržava pravo neprihvatanja ponuđenih prijedloga i ne snosi troškove za učešće autora u postupku nadmetanja.

 

 

READ MORE

U JAJCU ODRŽANO PRVO KOLO PREMIJER SPIN LIGE BIH U RIBARENJU

Dana 19. 04. 2015. godine u organizaciji Sportskog ribolovnog saveza Bosne i Hercegovine organizirano je prvo kolo Premijer spin lige u ribarenju. Staza je bila rijeka Pliva od naselja Pijavica do vodopada. Tehnički organizator prvog kola je SUR Zlatovčica Jajce. Takmičenje spin se odnosi na lov grabljivica vještačkim mamcima s obale. Ova posebna disciplina održana je u četiri runde,a najuspješniji je bio jajčani Igor Lacić.

Foto: Amir Bašimamović

Više fotografija na našoj facebook stranici.

READ MORE

Huso Hadžić: Očekujemo veliki broj turista – U julu “Dani dijaspore”

Obzirom da je turistička sezona već počela, zbog čega naš grad iz dana u dan posjećuje sve veći broj turista iz različitih zemalja, posjetili smo Agenciju za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca, gdje smo razgovarali sa direktorom ove ustanove, g. Husom Hadžićem.

U nastavku Vam prenosimo intervju u cijelosti.

Kako biste ocijenili prošlogodišnju turističku sezonu u Jajcu u odnosu na neke ranije godine?

-U odnosu na prethodne, 2014. godina zbog  demonstracija i poplava nije bila na nivou prethodnih. Međutim, mi smo ipak zadovoljni i prema našim procjenama bilo je oko 60.000 turista, što je oko 60% u odnosu na 2013. gdinu.

Kao što naši građani mogu vidjeti, izgradnja novog turističkog Info centra se privodi kraju. Kada se očekuje njegovo otvorenje i koja je osnovna namjena ovoga centra?

-U toku su završni radovi na Info centru, a zvanično otvorenje je 30. maja, prvi dan drugog Sajma turizma i eko proizvoda.

Moram napomenuti da novoizgrađeni Info centar ima sve sadržaje koji su neophodni za turizam – Info pult, 8 javnih WC-a, jedan WC za invalide i suvenirnicu.

Info centar će biti mjesto gdje će turisti moći dobiti sve ono što im je neophodno, počev od informacija, sve do turističkih vodića (imamo 23 certificirana turistička vodića), te možemo pružiti usluge na svim svjetskim jezicima.

Već ranije je najavljeno kako će se i ove godine u Jajcu održati Sajam turizma i eko proizvoda „STEP 2015“. U odnosu na prošlogodišnji, da li su planirane neke izmjene, odnosno novine?

-Drugi Sajam turizma i eko proizvoda – STEP Jajce 2014., održat će se 30. i 31. maja.

Iako u nepovoljnim uslovima, prošle godine je održan prvi Sajam i mi smo relativno zadovoljni.

Pripreme za ovogodišnji Sajam su počele prije mjesec dana i maksimalno se trudimo da u svemu bude bolji od prošlogodišnjeg. Sajam će se svake godine održavati zadnjeg vikenda u maju. Naš sajam smo već registrovali na Europske sajmove.

Turistička sezona se polako „zahuktava“. Kakva su Vaša očekivanja i šta je to novo u turističkoj ponudi našega grada?

-Ukoliko bude lijepo vrijeme, obzirom da smo maksimalno izvršili pripreme, očekujem da veliki broj turista posjeti naš grad.

Kontaktirali smo preko 300 škola, sve značajnije turističke agencije u BiH, ali i drugim zemljama. Mnogi su već i najavili svoj dolazak.

Obogatili smo našu ponudu, kako prostornim uređenjem (u toku je uređenje prostora mlinčića, vodopada i cijele gradske jezgre), tako i novim jajačkim suvenirima.

Čini se kako je turizam jajačke regije u potpunosti baziran na ljetnu ponudu. Da li vidite šansu za razvoj zimskog turizma u Jajcu, obzirom na neposrednu blizinu ski centra „Ranča?

-Od samog početka Agencija planira razvoj kako ljetnog, tako i zimskog, vjerskog i eko turizma.

Planiramo posebnu pažnju posvetiti zimskom turizmu, obzirom da imamo sve preduslove za to. Međutim, prije toga se moraju izvršiti značajna ulaganja u put do Ranča i u osnovne ugostiteljske objekte na Ranču.

Da li Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca ima dovoljnu podršku Turističke zajednice SBK/KSB?

-Do sada je podrška turističke zajednice SBK/KSB bila gotovo nikakva. Iskreno se nadam da će novo rukovodstvo turističke zajednice SBK prepoznati sve turističke potencijale Jajca, a samim time i BiH.

Nedavno je javnosti prezentirana „Jajačka kocka“ , suvenir koji je osmislila upravo vaša agencija, odnosno njeni uposelenici. Kakve su reakcije i da li je u planu izrada nekih drugih suvenira?

-Otkako je plasirana na turističko tržište, veliki je interes za jajačkom kockom, kako u Jajcu, tako i van Jajca. Jajačka kocka slagalica  je prvi pravi suvenir Jajca i 100% je proizvod radnika Agencije, pa ćemo je kao takvu i zaštititi.

Mi pripremamo i desetak novih suvenira Jajca, ali o njima ćemo više govoriti kada budu gotovi.

Prošle godine u Jajcu su održani prvi poslijeratni takmičarski skokovi sa vodopada. Publika i šira domaća, ali i svjetska javnost bili su više nego oduševljeni, kako samom manifestacijom, tako i besprijekornom organizacijom. Da li je već poznat termin održavanja ovogodišnjih skokova sa vodopada i šta možemo očekivati od ovogodišnje manifestacije?

-Generalna je odluka da će se skokovi svake godine održavati prve subote u augustu. Ove godine će to biti 1. august. Već su nam najavljeni skakači iz Slovenije i Italije, a vjerovatno će biti i iz drugih zemalja, iz kojih prošle godine nije bilo učesnika.

Iako su prošlogodišnji skokovi bili na visokom nivou, nadam se da će ovogodišnji biti još kvalitetniji.

Radovi na izgradnji pristupnog stepeništa i platforme za posmatranje, uz desni bok vodopada, još uvijek traju, a čak su i „probili“ predviđeni tromjesečni rok izgradnje. Da li imate saznanja kada će ovi radovi biti završeni?

-Po mojim informacijama, svi radovi su morali biti završeni do 2013. godine. Krajem 2014. godine vršeni su neki radovi i nadali smo se da će biti završeni svi poslovi. Međutim, urađen je samo dio posla i nažalost, postavljanjem crnog zaštitnog platna, narušen je ukupan izgled vodopada. Od ministarstva okoliša i turizma FBiH lično sam tražio hitnu zamjenu zaštitnog platna i informaciju kada će se nastaviti radovi. Nažalost, do danas nisam dobio bilo kakvu informaciju, niti je platno uklonjeno. Upravo pripremam novi zahtjev za pomenuto i očekujem susret sa novom ministricom turizma.

Da li planirate kontakte i suradnju sa našom dijasporom?

-Da, svakako. Ove godine  planiramo što bolju suradnju sa dijasporom.

Prvi dan Sajma turizma i eko proizvoda, 30. maja održat ćemo okrugli stol posvećen dijaspori i njihovom učešću u razvoju općine Jajce. 18. i 19. jula ponovo pokrećemo manifestaciju susreti na Plivskim jezerima koju smo nazvali „Dani dijaspore“. Pozvat ćemo sva udruženja Jajčana širom svijeta da prisustvuju manifestaciji. Već smo u kontaktu sa predstavnicima tih udruženja.

Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca u proteklih nekoliko godina zaista je uradila mnogo sjajnih stvari na promociji Jajca i razvoju turizma u ovome gradu. Osim Vašeg iznimnog truda i zalaganja, tko pruža najveću podršku u radu Agencije?

-Drago mi je da ste prepoznali uspjeh radnika Agencije na promociji Jajca i razvoju turizma ovog grada.

Moram istaknuti maksimalnu podršku u našem radu načelnika općine g. Edina Hozana. To je čovjek sa izuzetnim ambicijama, koji se trudi da oživi ovaj grad u svakom pogledu. Bez njegove pomoći i podrške sigurno ne bismo postigli rezultate koje smo već postigli.

Moram se zahvaliti i mnogim svojim kolegama i suradnicima van Jajca, koji su pomogli u razvoju turizma našeg grada – mnogi mediji, turističke agencije, određena ministarstva u kantonu i FBiH itd.

Izvor: Jajce Online

READ MORE

Interes za Jajce iz daleke Kine

Dana 16.04.2015. godine u Jajcu je boravio Haris Memija fotoreporter Kineske  XINHUA NEWS AGENCY. Napravio je više zanimljivih priča na temu našeg grada.

Predstavnik,  JU “Agencije za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca”, Amir Bašimamović  je fotoreporteru pokazao gotovo sve znamenitosti u Jajcu. Agencija stoji na raspolaganju svim zainteresiranim novinarima koji će raditi zanimljive turističke priče.

READ MORE

VODOPAD U JAJCU TOP DESTINACIJA U BiH ZA STRANE TURISTE

Bosna i Hercegovina je postala veoma privlačna turistička destinacija za građane cijelog svijeta.

O tome svjedoči porast broja inostranih turista u BiH iz godine u godinu, ali i preporuke inostranih medija i turističkih portala za top turističke destinacije u 2015, među kojima su i prirodne ljepote, znamenitosti i gradovi BiH.

Asja Hadžiefendić-Mešić, portparol Turističkog udruženja BiH, istakla je da je prva dva mjeseca ove godine u BiH boravilo 94.618 turista, što je 24,7 odsto više u odnosu na isti period prošle godine. U tom periodu ostvareno je 207.898 noćenja, što je 32,2 odsto više u odnosu na isti period prošle godine.

“Nadamo se da će nam ovo ljeto, s lijepim vremenom, dovesti još mnogo turista u cijelu BiH, jer smo dobro i startali”, navodi Hadžiefendić-Mešićeva, te dodaje da su u januaru i februaru u BiH inostrani turisti najviše posjećivali Sarajevo, Mostar, Banjaluku, Banju Vrućicu, kod Teslića, i Travnik.

Tokom zimskog perioda, sa prelaza iz 2014. u 2015. godinu, veoma posjećene bile su planine Vlašić i Jahorina. U protekla dva mjeseca u BiH su najviše dolazili turisti iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Turske, Italije, Crne Gore, Njemačke, Austrije, Južne Koreje i SAD.

“I kineske turističke agencije su ove godine veoma zainteresovane za organizaciju turističkih tura u BiH”, ističe Hadžiefendić-Mešićeva.

Prema podacima Turističke zajednice BiH, najatraktivnije lokacije za turiste su i nacionalni parkovi “Sutjeska”, “Kozara”, “Una”, predivni vodopadi Kravice, kod Ljubuškog, i vodopadi u Jajcu, te brojne planine ljepotice u BiH, u koje i ljeti odlaze turisti sa Hrvatskog primorja, kako bi pauzirali od mora.

“Ove destinacije ostavljaju turiste bez daha. Bar takva iskustva prenose nama u turističkoj zajednici”, istakla je Hadžiefendić-Mešićeva.

Rijeke Vrbas, Drina i Una su posebno posjećene zbog avanturističkog turizma, raftinga na divljim vodama, koji posebno privlače mlade turiste. Od jezera, turistima je najatraktivnije Boračko jezero, kod Konjica, te Trnovačko jezero na Magliću.

U Turističkoj organizaciji RS navode da, pored avanturističkih sportova na vodama, koji predstavljaju jedan od osnovnih motiva dolazaka turista u RS u proljeće i ljeto, atraktivni su i banjski turizam (Banja Vrućica, Vilina Vlas, Dvorovi), seoski turizam (Šipovo, Ozren), vjerski turizam (Tvrdoš, Dobrićevo, Duži, Petropavlov manastir i Hercegovačku Gračanicu), te “city break” destinacije (Banjaluka, Trebinje, Višegrad – naročito Andrićgrad).

“Značajna je ponuda i lovnog i ribolovnog turizma, naročito na jednoj od najčistijih rijeka Evrope – Plivi. Upravo na ovoj rijeci u junu biće održano 35. svjetsko prvenstvo u fly fishingu”, navode u TO RS.

Mladen Šukalo, samostalni stručni saradnik Turističke organizacije grada Banjaluka, istakao je da grad svake godine bilježi porast broja inostranih turista, naročito zainteresovanih za obilazak grada, da probaju banjalučki ćevap, ali i za avanturu (rafting) na Vrbasu. U TOBL smatraju da će s obnovom tvrđave Kastel biti obogaćena turistička ponuda, te da postoji inicijativa da se na mjestu Safikadinog groba napravi hram ljubavi, koji bi doprinio da se legenda o tragičnoj ljubavi turistički komercijalizuje. On je istakao da bi jeftini čarter letovi na aerodoromu Banjaluka bili od velike koristi za razvoj turizma u regiji Banjaluka i cijeloj RS, te da bi domaće turističke agencije trebalo da organizuju više turističkih tura u RS i cijeloj BiH.

IZVOR: http://ekapija.ba/

READ MORE
CroatiaBosniaEnglishGermanDutchTurkeySaudi ArabiaItalyPoland