Obzirom da je turistička sezona već počela, zbog čega naš grad iz dana u dan posjećuje sve veći broj turista iz različitih zemalja, posjetili smo Agenciju za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca, gdje smo razgovarali sa direktorom ove ustanove, g. Husom Hadžićem.

U nastavku Vam prenosimo intervju u cijelosti.

Kako biste ocijenili prošlogodišnju turističku sezonu u Jajcu u odnosu na neke ranije godine?

-U odnosu na prethodne, 2014. godina zbog  demonstracija i poplava nije bila na nivou prethodnih. Međutim, mi smo ipak zadovoljni i prema našim procjenama bilo je oko 60.000 turista, što je oko 60% u odnosu na 2013. gdinu.

Kao što naši građani mogu vidjeti, izgradnja novog turističkog Info centra se privodi kraju. Kada se očekuje njegovo otvorenje i koja je osnovna namjena ovoga centra?

-U toku su završni radovi na Info centru, a zvanično otvorenje je 30. maja, prvi dan drugog Sajma turizma i eko proizvoda.

Moram napomenuti da novoizgrađeni Info centar ima sve sadržaje koji su neophodni za turizam – Info pult, 8 javnih WC-a, jedan WC za invalide i suvenirnicu.

Info centar će biti mjesto gdje će turisti moći dobiti sve ono što im je neophodno, počev od informacija, sve do turističkih vodića (imamo 23 certificirana turistička vodića), te možemo pružiti usluge na svim svjetskim jezicima.

Već ranije je najavljeno kako će se i ove godine u Jajcu održati Sajam turizma i eko proizvoda „STEP 2015“. U odnosu na prošlogodišnji, da li su planirane neke izmjene, odnosno novine?

-Drugi Sajam turizma i eko proizvoda – STEP Jajce 2014., održat će se 30. i 31. maja.

Iako u nepovoljnim uslovima, prošle godine je održan prvi Sajam i mi smo relativno zadovoljni.

Pripreme za ovogodišnji Sajam su počele prije mjesec dana i maksimalno se trudimo da u svemu bude bolji od prošlogodišnjeg. Sajam će se svake godine održavati zadnjeg vikenda u maju. Naš sajam smo već registrovali na Europske sajmove.

Turistička sezona se polako „zahuktava“. Kakva su Vaša očekivanja i šta je to novo u turističkoj ponudi našega grada?

-Ukoliko bude lijepo vrijeme, obzirom da smo maksimalno izvršili pripreme, očekujem da veliki broj turista posjeti naš grad.

Kontaktirali smo preko 300 škola, sve značajnije turističke agencije u BiH, ali i drugim zemljama. Mnogi su već i najavili svoj dolazak.

Obogatili smo našu ponudu, kako prostornim uređenjem (u toku je uređenje prostora mlinčića, vodopada i cijele gradske jezgre), tako i novim jajačkim suvenirima.

Čini se kako je turizam jajačke regije u potpunosti baziran na ljetnu ponudu. Da li vidite šansu za razvoj zimskog turizma u Jajcu, obzirom na neposrednu blizinu ski centra „Ranča?

-Od samog početka Agencija planira razvoj kako ljetnog, tako i zimskog, vjerskog i eko turizma.

Planiramo posebnu pažnju posvetiti zimskom turizmu, obzirom da imamo sve preduslove za to. Međutim, prije toga se moraju izvršiti značajna ulaganja u put do Ranča i u osnovne ugostiteljske objekte na Ranču.

Da li Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca ima dovoljnu podršku Turističke zajednice SBK/KSB?

-Do sada je podrška turističke zajednice SBK/KSB bila gotovo nikakva. Iskreno se nadam da će novo rukovodstvo turističke zajednice SBK prepoznati sve turističke potencijale Jajca, a samim time i BiH.

Nedavno je javnosti prezentirana „Jajačka kocka“ , suvenir koji je osmislila upravo vaša agencija, odnosno njeni uposelenici. Kakve su reakcije i da li je u planu izrada nekih drugih suvenira?

-Otkako je plasirana na turističko tržište, veliki je interes za jajačkom kockom, kako u Jajcu, tako i van Jajca. Jajačka kocka slagalica  je prvi pravi suvenir Jajca i 100% je proizvod radnika Agencije, pa ćemo je kao takvu i zaštititi.

Mi pripremamo i desetak novih suvenira Jajca, ali o njima ćemo više govoriti kada budu gotovi.

Prošle godine u Jajcu su održani prvi poslijeratni takmičarski skokovi sa vodopada. Publika i šira domaća, ali i svjetska javnost bili su više nego oduševljeni, kako samom manifestacijom, tako i besprijekornom organizacijom. Da li je već poznat termin održavanja ovogodišnjih skokova sa vodopada i šta možemo očekivati od ovogodišnje manifestacije?

-Generalna je odluka da će se skokovi svake godine održavati prve subote u augustu. Ove godine će to biti 1. august. Već su nam najavljeni skakači iz Slovenije i Italije, a vjerovatno će biti i iz drugih zemalja, iz kojih prošle godine nije bilo učesnika.

Iako su prošlogodišnji skokovi bili na visokom nivou, nadam se da će ovogodišnji biti još kvalitetniji.

Radovi na izgradnji pristupnog stepeništa i platforme za posmatranje, uz desni bok vodopada, još uvijek traju, a čak su i „probili“ predviđeni tromjesečni rok izgradnje. Da li imate saznanja kada će ovi radovi biti završeni?

-Po mojim informacijama, svi radovi su morali biti završeni do 2013. godine. Krajem 2014. godine vršeni su neki radovi i nadali smo se da će biti završeni svi poslovi. Međutim, urađen je samo dio posla i nažalost, postavljanjem crnog zaštitnog platna, narušen je ukupan izgled vodopada. Od ministarstva okoliša i turizma FBiH lično sam tražio hitnu zamjenu zaštitnog platna i informaciju kada će se nastaviti radovi. Nažalost, do danas nisam dobio bilo kakvu informaciju, niti je platno uklonjeno. Upravo pripremam novi zahtjev za pomenuto i očekujem susret sa novom ministricom turizma.

Da li planirate kontakte i suradnju sa našom dijasporom?

-Da, svakako. Ove godine  planiramo što bolju suradnju sa dijasporom.

Prvi dan Sajma turizma i eko proizvoda, 30. maja održat ćemo okrugli stol posvećen dijaspori i njihovom učešću u razvoju općine Jajce. 18. i 19. jula ponovo pokrećemo manifestaciju susreti na Plivskim jezerima koju smo nazvali „Dani dijaspore“. Pozvat ćemo sva udruženja Jajčana širom svijeta da prisustvuju manifestaciji. Već smo u kontaktu sa predstavnicima tih udruženja.

Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca u proteklih nekoliko godina zaista je uradila mnogo sjajnih stvari na promociji Jajca i razvoju turizma u ovome gradu. Osim Vašeg iznimnog truda i zalaganja, tko pruža najveću podršku u radu Agencije?

-Drago mi je da ste prepoznali uspjeh radnika Agencije na promociji Jajca i razvoju turizma ovog grada.

Moram istaknuti maksimalnu podršku u našem radu načelnika općine g. Edina Hozana. To je čovjek sa izuzetnim ambicijama, koji se trudi da oživi ovaj grad u svakom pogledu. Bez njegove pomoći i podrške sigurno ne bismo postigli rezultate koje smo već postigli.

Moram se zahvaliti i mnogim svojim kolegama i suradnicima van Jajca, koji su pomogli u razvoju turizma našeg grada – mnogi mediji, turističke agencije, određena ministarstva u kantonu i FBiH itd.

Izvor: Jajce Online