Parna lokomotiva nalazi se u dvorištu „Muzeja II zasjedanja AVNOJ-a“ u Jajcu, na mjestu gdje nikad nije postajala željeznica i dio je stalne postavke ove institucije. S punim pravom ovu lokomotivu možemo nazvati historijskim spomenikom.

Priključak pruge

Lokomotiva je proizvedena u tvornici „Krauss Linz“ 1903. godine. Neposredno nakon proizvodnje, lokomotiva je korištena u okviru fabrike željeza u Beču, dok je za vrijeme Austro-Ugarskog perioda radila za potrebe tvornice „Elektrobosna” koja je osnovana 1897. godine.

Zahvaljujući izgradnji  uskotračne pruge Donji Vakuf- Jajce omogućen je priključak pruge u krugu fabrike. Lokomotiva je bila u funkciji i nakon Drugog svjetskog rata, da bi pedesetih godina prošlog stoljeća bila postavljena ispred zgrade Muzeja


–Čudan je izbor izložbenog mjesta posljednje jajačke lokomotive. Jedini razlog je ondašnja politička odluka vezana za dovoženje vječnika iz Slovenije i Hrvatske na „Drugo zasjedanje AVNOJ-a“, a zbog samog doprinosa dobila je naziv „Mala partizanka“ . Bila je jedina očuvana i ispravna lokomotiva na slobodnoj teritoriji Bihaćke republike, izjavio je Fahrudin Burić, historičar i turistički radnik iz Jajca.

Lokomotiva je jedan od 29 nacionalnih spomenika u Jajcu, a proglašena je u septembru mjesecu 2013. Godine, te je na taj način zaštičena od daljnjeg propadanja.

Novo ruho

–U oktobru iste godine lokomotiva je dobila novo ruho. Urađeno je pjeskarenje, premazana je temeljnom frabom, te su zamijenjeni vremenom dotrajali limeni dijelovi lokomotive, naglašava Burić.

Plijeni pažnju

Lokomotiva plijeni pažnju mnogobrojnih turista koji pohode kraljevski grad Jajce i čest je motiv za fotografiranje, te posebno interesantna djeci.

 

 

 

(avaz.ba)