Destinacijski turizam i njegov razvoj u fokusu konferencije Apriori Turizam 2019

“Razvoj destinacijskog turizma” tema je stručne Konferencije Apriori Turizam 2019. koja se danas, drugu godinu za redom, održava u Mostaru u okviru Mostarskog sajma gospodarstva.

Konferencija je na jedno mjesto okupila 23 predavača i panelista koja će kroz 2 panela i 9 uvodnih izlaganja govoriti o temama iz oblasti razvoja destinacije a prije svega o onima koje su postigle sjajne rezultate u lokalnim sredinama.

Gosti predavači su ugledni i priznati stručnjaci iz svijeta turizma iz BiH, Crne Gore, Hrvatske i Slovenije.

Josipa Terzić Rezić, direktorica agencije Apriori, prisutnima je kazala da se ove godine premašio broj kako učesnika panelista tako i samih tema koje će se obraditi na ovoj konferenciji. Posebno je istakla važnost ljudi koji su se okupili oko ove teme jer su prepoznali značaj tematike koja treba da donese promjene u razvoju naše zemlje.

Kazala je da je jedan od glavnih ciljeva konferencije umrežavanje stručnjaka i praktičara iz svijeta turizma s ciljem zajedničke saradnje i razmijenjivanja iskustva o uspješnim primjerima iz oblasti razvoja destinacijskog turizma u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Sloveniji.

Na konferenciji je učešće uzelo i preko 120 osoba iz privatnog i javnog sektora iz turizma, te predstavnici visokoškolskih institucija

Stjepan Primorac, predsjednik Turističkog klastera Hercegovina, otvorio je konferenciju kazavši da je ovo jedinstvena prilika da se predstave uspješne turističke priče na osnovu kojih će se stvarati neke nove.

Veselko Čerkez, ispred Ureda predsjednika Vlada HNK je kao stratešku granu razvoja Vlade HNK izdvojio turizam. “Mi sa našom jedinstvenom ponudom imamo i imali smo šta ponuditi novoj vrsti turista. Vlada je prepoznala turizam kao razvojnu granu turizma i naša misija je županiju pretvoriti u još prepoznatljiviju, kako u regionu tako i u svijetu. Radimo na stvaranju dugoročnog razvitka ovog sektora, kako kroz promociju destinacija tako i kroz razvoj Aerodroma Mostar uvođenjem niskotarifnih letova”, kazao je Čerkez.

Teme koje će se prezentirati su razvoj destinacijskog management, primjena tehnologije virtualne stvarnosti u oblasti kulturnog turizma, razvoj pustolovnog turizma, razvoj strategije razvoja gastronomije na primjeru Slovenije i brojne druge zanimljive teme primjenjive na području Bosne i Hercegovine.

Uvodno predavanje na konferenciji održao je Goran Rihelj, vlasnik portala HRturizam.hr u kojem je govorio o važnosti i značaju brendiranja destinacije. Kazao je da je pričao ono što prodaje destinaciju, treba ju znati ispričati.

Turizam je definirao kao spoj emocija i priča. Kazao je da je Turistički klaster Hercegovina najbolja stvar koja se dogodila i da smo po tome daleko ispred Hrvatske koja ima veliki nedostatak zbog pojedinačnog brendiranju destinacija bez zajedničke strategije.

Programom Konferencijom su planirani i B2B sastanci koji će male i velike turističke agencije i stvoriti preduslove za dogovaranje poslova, ali i saradnju između ključnih sektora privatnog, javnog i visokoškolskog.

Organizatori konferencije su Apriori BH – Agencija za profesionalno usavršavanje i Turistički klaster Hercegovina, pod pokroviteljstvom dr. sc. Nevenka Hercega, predsjednika Vlade Hercegovačko-neretvanske županije/kantona.

I.M. / akta.ba

Na konferenciji su sudjelovali i direktor JU “Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca”, mr. sc. Anto Brtan, te stručni savjetnik za ekonomski i turistički razvoj i predsjednik Upravnog odbora Agencije Huso Hadžić. Bila je ovo prigoda iz prve ruke čuti iskustva eminentnih stručnjaka iz oblasti turizma iz BiH i susjednih zemalja, te ostvariti kontakte s nekima od njih radi buduće suradnje.