Direktor „Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca Huso Hadžić kaže da turisti koji posjećuju BiH manje ili više žele isto – kvalitetan odmor i zanimljive zadržaje, no ipak postoje male razlike među njima, a to prije svega ovisi iz koje zemlje turisti dolaze.

Arapi, primjerice, na prvom mjestu traže rijeke i jezera, kineski turisti vole nacionalne spomenike…

– Ako odete na vodopad ili Plivska jezera možete očekivati da ćete tamo zateći arapske turiste. Vole vodu i restorane sa dobrom hranom. Gledao sam prošle godine kako bračni par, zajedno sa djetetom u kolicima stoji na sred kiše i grohotom se smije. Istinski su uživali. Kiša je za njih bila doživljaj. Kada dolaze na vodopad, onda obavezno idu i ispod njega i istinski mu se dive – objašnjava Hadžić za novinsku agenciju Patria.

– S druge strane, ako odete u Katakombe, najvjerovatnije je da ćete tamo naći kineske turiste. Oni vole vidjeti i saznati nešto o nacionalnim spomenicima zemlje u koju dolaze. Vole razgledati grad i slušati o njegovoj historiji – dodaje Hadžić.

Bosna i Hercegovina sve je atraktivnija za strane trusite. Stručnjaci upozoravaju da će vlasti, žele li iskoristiti ovaj potencijal zemlje, što prije morati krenuti u snažniju kampanju osposobljavanja turističkih radnika i osmišljavanju programa koji će turistima ponuditi kompletan ugođaj u zemlji. To se prije svega odnosi na zahtjevne turiste iz Kine, kojih je u BiH svake godine sve više. Oni imaju novac, nije im žao potrošiti, ali za turističke vodiče su pravi test. Obično su dobro informisani o mjestu gdje dolaze, pa već unaprijed imaju brdo pitanja kojim zasipaju prevodioca.

Jedan od vodiča ih je opisao ovako: „Spremni su platiti koliko želite, ali zauzvrat traže mnogo, mnogo informacija“,

 

Prema zvaničnim podacima Državne agencije za statistiku Bosnu i Hercegovinu godišnje posjeti milion turista, a taj broj daleko je i veći jer veliki broj turista ne bude prijavljen, piše Patria.