Na svjetskoj turističkoj mapi Jajce zauzima sve važnije mjesto, dok grad svakodnevno posjećuju turisti iz cijeloga svijeta. Glavnu ulogu u promociji grada, te očuvanju kulturne i prirodne baštine ima Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca.

Prema njihovim riječima, Jajce je ove godine ostvarilo najuspješniju turističku sezonu u poslijeratnom periodu.

-Prema trenutnim informacijama kojima raspolažem, ova godina je bila bolja od prošle. Broj turista je za oko 20% veći nego prošle godine, međutim, primjetno je da su ekonomski efekti veći nego prethodnih godina. Razlog leži u tome što smo uspjeli da se turisti ne zadržavaju samo dva ili tri sata, već su posjete cjelodnevne, a sve je više i onih koji prelaze na noćenje.

Najveća posjeta je naravno na vodopadu, zatim slijede tvrđava, katakombe itd. Prema našim informacijama tvrđavu je posjetilo 22.000 turista, katakombe 16.000, a vodopad oko 64.000, uz naglasak da nemamo kompletnu evidenciju kada je u pitanju vodopad, jer se naplaćuje samo ulaz na plato ispod vodopada. Moja pretpostavka je da na plato siđe, ne više od 50% turista, pa bi prema tome ova brojka od 64.000 turista mogla biti najmanje duplo veća. Ostali objekti se manje posjećuju, a svoju posjetu turisti uglavnom završavaju na Plivskim jezerima, rekao je Huso Hadžić, direktor Agencije.

vodopad-1

Iako je vodopad ubjedljivo najposjećenija turistička atrakcija grada Jajca, Hadžić dodaje kako nije zadovoljan onim što je do sada urađeno na uređenju vodopada. Investitor koji već preko 10 godina radi, nije završio završne poslove, koji su na neki način i najvažniji.

-Nisu napravljene silazne stepenice, koje su neophodne i radit ćemo sada na tome, da se što prije, možda već do naredne sezone završe. Što se tiče ostalog uređenja, radnici Agencije svakodnevno čiste i održavaju koliko je to u našoj moći. Naravno, ima tu još poteškoća i oko bazena ispod vodopada, što je značajno zbog održavanja skokova sa vodopada i to ćemo do narednih skokova morati uraditi, dodaje Hadžić.

Nakon što je prethodna kandidatura Jajca za UNESCO-vu listu svjetske baštine odbijena, lokalna vlast nije odustale od namjere da se grad sa 29 nacionalnih spomenika nađe na listi svjetske kulturne baštine. Još prošle godine pokrenuta je nova aplikacija, a ekspertni tim pri Komisiji za nacionalne spomenike BiH održao je prošle godine nekoliko sastanaka na ovu temu. Ovoga puta neće biti kandidavano cijelo gradsko područje, već uža historijska jezgra grada, o čemu će se preciznije očitovati stručnjaci iz ove oblasti.

huso-hadzic

Skokovi sa vodopada i Sajam turizma

U Agenciji sa ponosom govore o dvjema tradicionalnim manifestacijama – Sajmu turizma i eko proizvoda, te Skokovima sa vodopada, koje iz godine u godinu privlače sve više posjetilaca.

Mi svake godine tražimo nešto novo, nešto veće i bolje, te se nadamo da ćemo i naredne godine obje manifestacije obogatiti. Prije svega se nadam da ćemo za Sajam turizma i eko proizvoda proširiti učešće izlagača iz drugih zemalja.

Kada su u pitanju Skokovi sa vodopada, mislim da smo u ovoj godini postigli naš dosadašnji maksimum. Nastavit ćemo saradnju sa Red Bull-om, te se nadamo da ćemo i naredne godine imati jednu novu atrakciju kao što je bilo ovogodišnje učešće višestrukog svjetskog prvaka u akrobatskim skokovima Orlanda Duquea, govori direktor Agencije Huso Hadžić.

Prema podacima kojima raspolaže Agencija, gotovo da nema zemlje iz koje se ne bilježe posjete. Ono što je specifično za ovogodišnju sezonu jeste činjenica da su turisti Jajce počeli posjećivati već u martu, te da sezona još uvijek traje.

-Iznenađujuće je bilo da je ove godine turistička sezona krenula početkom marta kada je preko 3.000 turista posjetilo Jajce. Isto tako, sezona sve duže traje, pa je prema zvaničnim podacima u oktobru Jajce također posjetilo više od 3.000 turista. Prema tome, mi se sve više bližimo situaciji da nam turistička sezona traje cijelu godinu, zaključuje Hadžić.

 

 

(avaz)